Kirjat

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 27.11.2014 23:49

Tässäkin välissä olen jo ehtinyt taas tehtailla yhden eikun kaksikin tilausta. :mrgreen:
Sen Sentenced-kirjan ennakkotilasin jo ja sitten on tulossa Stephen Fry'n elämäkertaa ekan osan merkeissä "Koppava kloppi". :D

Luettavien pino on hiukan alentunut, jos nyt edes kehtaan mainita luetuksi 4 ohutta Disney-kirjasta missä kaima seikkailee. :oops:

Varsin hauska kirjapäivä siulla tuolloin ollut. :D
Itse en oikeastaan enää ollenkaa käy kirjastossa. Kouluaikoina se oli kerran viikossa ja nykyään se on 2 kertaa vuodessa (ekalla kerralla lainaus ja toisella palautus).

Mutta tuo on ihan totta, että monesta asiasta haluaisi tietää vaikka mitä.
Itse tosin tallentelen digiboksille historiadokumentteja ja Avarat luonnot jne. niin saa pikasilmäyksen kuvien kera. :)

Ja unohdin yhden kirjan vielä mikä on tulossa... mutta siitä ei tarvinnut maksaa mitään. :D
Yksi lehtitalo tarjoaa kestotilaajille kerran vuodessa ilmaisen vapaavalintaisen kirjan tietyistä vaihtoehdoista ja sieltä olisi dekkari tulossa. :)
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 08.12.2014 13:48

Haha, onko sulla koskaan hetkeä, jolloin ei olisi kirjatilausta vetämässä? :mrgreen:
Itse tajusin, että mulla ei ole juuri nyt mitään tilauksessa, ja tuli jo melkein tyhjä olo. :D
Tosin välillä olisi kyllä aihetta lukea niitä jo tilattuja!

Mäkin käyn kirjastossa lähinnä vain tutkimustyöhöni liittyviä kirjoja lainaamassa, ja viihdelukemista tulee haettua tosi harvoin (varmaan siksi, että sellaiseen lukemiseen on liian vähän aikaa... :()

Mun pitäisi muuten hankkia joku hyvä sienikirja ensi vuodeksi, mutta ei olla sienestyskaverin kanssa päästy yksimielisyyteen siitä, pitäisikö sen olla suomen- vai saksankielinen. Tosin kun me täällä Suomessa sienestetään, niin omasta mielestäni järkevintä olisi kyllä ostaa suomenkielinen kirja, kun niissä on asiat Suomen tilanteen mukaan kuvailtuna (esim. sienten kasvupaikat metsätyypin mukaan jne.).
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 08.12.2014 15:40

^Harvassa taitaa kyllä olla "ei kirjoja tilauksessa" hetket. :D
Nytkin on tulossa yksi Disneyn satukirja ja ihan omiin kokoelmiin. :P

Ja tänään hyvin pikaisesti aamulla piipahdin Porissa ja kuski koukkasi PR'n Konttiin niin tokihan raahasin kotia monta kiloa kirjoja. :lol:
5 kpl eri vuosien "poliisi kertoo" kirjoja, yksi Bond ja kaksi dekkaria.
8 kirjaa ja tosiaan painoa aika tujusti vain 10,50 €. :)

Hmm... onko edes olemassa kirjaa Suomessa kasvavista sienistä saksaksi?
Voisin jotenkin kuvitella, että siellä kasvaisi ainakin osittain ihan eri sieniäkin?
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 10.12.2014 12:49

^Se tässä sienikirjahommassa nimenomaan onkin ongelmana, kun Saksassa on erilaiset metsät, joissa kasvaa osittain erilaisia sieniä, eli saksankielisen sienikirjan ostamisessa ei ole siinä mielessä mitään järkeä, mutta jos ostaa suomenkielisen kirjan Suomen metsistä ja sienistä, niin mun sienestyskaveri ei osaa lukea sitä, kun sienisanasto ei kuitenkaan ole helpoimmasta päästä. :( Omasta mielestäni suomenkielinen kirja olisi silti ainoa järkevä vaihtoehto. Lisäksi Suomen ja Saksan sienestyskulttuurit ovat erilaiset siinäkin mielessä, että Saksassa arvostetaan osittain eri sieniä kuin Suomessa (esim. ne "tähditykset" ovat välillä hyvinkin erilaisia), ja joitakin sellaisia sieniä, jotka Suomessa luokitellaan syömäkelvottomiksi, pidetään Saksassa syömäkelpoisina. Itse haluaisin pitää kiinni niistä ajatuksista, jotka olen alun perin itse oppinut, (kun olen niin kaavoihini kangistunut). :mrgreen: Ehkä ainoa keino selvitä tilanteesta on ostaa kaksi sienikirjaa! :lol:
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 14.12.2014 15:59

^ Voi olla joo hyvä idea, että ostat itelle suomenkielisen kunnon oppaan ja F'lle sitten saksankielisen jonkun pikkuopuksen. :P
Toivottavasti sentään kuitenkin myrkyllisten sienten osalta kirjat kertovat samaa... :shock:

Mie luin eilen illalla / viime yönä kahdella istumalla (vaihdoin vain välillä istumapaikkaa kirjasta irroittamatta) sen Sentenced -yhtyeestä kertovan kirjan. Oli todella nopealukuinen ja hiukan jopa "pintaraapaisu" oloinen. Odotin paljon enemmän jotenkin... Monikin asia oli vaan mainittu, mistä olis voinut kertoa paljon lisää. Ja viimoisilla sivuilla mäsähti ärsytyksen puolelle... Kun jos kerran oli pakko mainita Poisonblack'n eka levy nimeltä, niin olis ollu kiva, jos se olis ollu kirjotettuna oikein... Ei siinä mitään, että melkein ainoa paikka missä oon sen nähnyt oikein kirjotetun on PB'n kotisivut. Mutta luulis, että edes joku ois sen huomannut ennen painoon menoa. :evil:

Muuten kyllä tuli sekä naurettua, että kuivattua silmiä lukemisen aikana.

ps. Koska tuo S-kirja saapui perjantaina ja se satukirja torstaina niin tällä hetkellä ei muuten ole kirjatilausta vetämässä. :mrgreen:
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 22.12.2014 20:05

^Harmi, että Sentenced-kirja oli pintaraapaisun oloinen... Johtuiskohan se osittain siitä, että sulla itselläsi on niin läheinen suhde bändiin, että oikein mikään ei ole enää uutta? :) Mutta onneksi oli muuten ilmeisen hyvä lukukokemus. :)

Mitä siihen virheelliseen levyn nimeen kirjassa tulee, niin nykyään bongailee valitettavasti melkein joka kirjasta jotakin virheellistä. :(

Eikä se suomalaisten sienikirjojenkaan ostelu taida täysin turvallista olla, sillä Suomen sieniseuran sivuilla olevassa "Suomalainen sienikirja - Tunnista sienet kasvuympäristön mukaan" -teoksen arvostelussa todettiin mm. seuraavaa:

Kuten muihinkin suuren lajistomäärän kattaviin sienikirjoihin, myös Suomalaiseen sienikirjaan on vauhdikkaan kirjoitus- ja toimitusaikataulun seurauksena jäänyt muutamia virheitä. Näistä ensimmäisenä tulivat vastaan seuraavat. Sivulla 105 valkoisten herkkusienten ja valkokärpässienen ominaisuuksia vertailevassa taulukossa otsikot ovat vaihtaneet paikkaa keskenään (tämä tullaan korjaamaan myyntikappaleisiin kustantajan toimesta).

:shock:

Tosin muistan lukeneeni tuosta mokasta jo joskus aiemmin lehdestä, mutta aika kovan luokan moka kyllä...
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 26.12.2014 17:03

^Hmm... No ehkä kieltämättä jotenkin on saattanut yhtyeen historia olla suht hyvin selvillä jo ennen kirjaakin. :P

Kääks... Jopas on sitten vain entistä suurempi sienikirjaongelma, jos kerran on mahdollista että on tuolleen lipsahdellut tiedot sekaisin. :o
Oletteko kuitenkin jo päässeet lähemmäs ratkaisua?

Heh... miulla on taas kirjatilaus vetämässä. :D
Yksi Mauri Kunnas (kuukauden kirja) ja nappasin sitten samaan tilaukseen 3 pokkaria... Yhden Bondin ja kaksi homppeli-aiheista. :mrgreen:

Seuraava kirjakerhon lehti kun tuo tullessaan kirja-alen, niin ei uskaltanut kauheasti tilailla nyt tässä kohtaa. :P
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 29.12.2014 09:15

^Voisin kuvitella, että sä ite voisit varmaan kirjoittaa kirjan monestakin bändistä. :)

Me ei olla edelleenkään päästy sienikirjakaupoille, mutta ollaan sentään sovittu, että suomenkielinen kirja ostetaan. Ja nythän tuolla tuskin mitään sieniä kasvaa, joten voi ihan hyvin odottaa kevättä, jolloin aion lähteä metsästämään mm. korvasieniä ja kartiohuhtasieniä. Ja mitä noihin sienikirjojen virheisiin tulee, niin olen onneksi saanut jo pienenä äidiltä päähän sellaiset opit, että mitään ei kerätä mitä ei 100% varmuudella tunnisteta, ja Suomen myrkkysienet on mulla hyvin tiedossa. Enkä olekaan uskaltanut kerätä mitään millä on myrkyllisiä näköislajeja, vaikka olisinkin käytännössä varma tunnistuksesta. Kuusenherkkusieniä tosin kerättiin viime kesänä, sillä kyseessä olivat vanhemmat yksilöt, joita ei enää mitenkään voinut sekoittaa valkokärpässieneen.

Nyt meni juttu kyllä enemmän sieni- kuin kirjaosastolle. :mrgreen:

Kerrohan sitten, että mitä sieltä kirja-alesta tarttui matkaan. :D

Mua harmittaa, kun tilasin yhden kirjan Amazonin kautta, ja ehdin jo miettiä missä se paketti viipyy, kun ei mitään ilmoitusta ollut tullut, ja pari päivää sitten tuli Amazonilta ilmoitus, että kirjaa ei saatu toimitettua vastaanottajalle ja siksi se on palautunut heille. Rahatkin oli palautettu mun tilille. Ei saatu selville missä vika on ollut, mutta mulle ei kyllä ole mitään kautta tullut minkäänlaista tietoa, että lähetys olisi saapunut tai sitä oltaisiin toimittamassa mulle kotiovelle... Aika perseestä tämmönen. :(
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 06.01.2015 00:20

^No johan on kummaa touhua. Josta tosin tuli mieleeni Adlibriksen sekoilu erään tilaukseni kanssa ja sieltä en enää sen jälkee olekkaan tilannut mitään. :?
Tein siis tilauksen, maksoin sen ja sain sähköpostiin paketin seurantakoodin... No, koodilla tuli vain teksti "vastaanotettu sähköinen ilmoitus ko. paketista" tai jotain sinne päin. Kyselin sitten joskus 1-2 viikon päästä sähköpostitse, että mitäh???? Viitseivät sitten vastata, että jonkun virheen takia paketti on palautunut kyseisen firman johonkin toimipisteeseen (tämä tosin kävi ilmi vasta myöhemmin). No, ensin ilmoittivat sitten, että merkitsivät ja tekivät niistä samoista kirjoista miulle uuden tilauksen... Vasta siis tässä kohtaa selvisi, että se eka paketti on ihan jossain muualla kun siellä mistä nettitilaukset lähetetään kun tivasin, että miksi uusi tilaus - miksei niitä alkuperäisiä kirjoja miulle voi uudelleen postittaa???? Todennäköisesti sain lopulta sitten juuri ne alkuperäiset kirjat koska tuon viestini jälkeen ne kirjat sitten saapuivat suht nopeasti.

Mitä kysymääsi kirja-alen tilaukseen tulee... se lähti äsken. :D
4 kirjaa dekkareita, 1 Muumeja, 1 Hopon sisältävä, 2 musiikkiaiheista, 1 James Bond elokuvista kertova, 1 homo-aiheinen ja 1 traktorikirja faijalle synttärilahjaksi. :mrgreen:
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 06.01.2015 15:28

^Täytyy sanoa, että ei ole huvittanut tilata Amazonilta mitään sen jälkeen, kun se yksi paketti palautui sinne ilman selvää syytä... Ja mulle tuli Amazonilta ilmoitus, että jos olen vielä kiinnostunut tuotteesta, mun pitäisi tehdä uusi tilaus sivuilla. Ennen Amazonin paketit on joko tuotu kotiovelle postinjakajan toimesta tai sitten on tullut Postista noutoilmoitus. Yksi myöskin Amazonilta tilattu dvd sentään tuli perille, vaikka ehdin jo luulla senkin kadonneen johonkin, sillä se matkasi Saksasta Suomeen 3 viikkoa. Muistan kyllä lukeneeni hiljattain Berliner Zeitungista, että Saksan Amazonilla on ollut jotain ongelmia viime aikoina, ja joulukuussa oli lakko, joten ehkä se osittain selittää nuo sekoilut ja viivästykset.

Sulle on sitten varsin muhkea paketti tulossa kirja-alesta, ja monet eri aihepiirit edustettuina. :D
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

EdellinenSeuraava

Paluu Muut keräilyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron