Kirjat

Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 13.06.2014 21:32

Löytyykö ketään muuta kenen hyllyihin jostain aina eksyy kuin varkain lisää kirjoja? Ja tuleeko kaikki myös luettua, vai jääkö niitä kasaan odottamaan sitä sopivaa hetkeä?

Itselle on tälläkin hetkellä tulossa kaksi kirjatilausta... Toinen sisältää vuosikerran vanhoja Aku Ankkoja + yhden muun sarjakuvakirjan. Toinen puolestaan kirjan nimeltä "Metal Cats" ja pari homo-aiheista kirjaa. :mrgreen:

Tuo aika pitkälti lyhykäisyydessään kertookin sen mistä aiheista sitä niitä kirjoja nurkkiin kertyy... Sarjakuvia & Disney-kirjoja, musiikkiaiheisia teoksia, James Bond -kirjoja, sukupuolen ja seksuaalisuuden monimuotoisuuksiin liittyviä opuksia ja Suomen parhaat vitsit -sarjaa. :D

Ja jää sitä käsiin aina välillä jotain muutakin... yksi Reijo Mäen dekkarikin tuli taannoin ostettua omaksi pokkarina.
Eikä mitään tietoa siitä, että milloin ehtisin lukemaan... :lol:
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 20.07.2014 20:40

Mä en varsinaisesti keräile kirjoja, mutta omistan niitä paljon. :) Lähinnä tosin ammattiin (kääntäminen, elokuvat, filosofia yms.) tavalla tai toisella liittyvää kirjallisuutta. Muut kirjat tulee pitkälti lainattua kirjastosta, tai jos ostaa itselle, niin luettuani laitan kiertoon johonkin suuntaan. :)

Hih, mä kyllä haluaisin tuon Metal Cats -kirjan myös, nyt kun selvitin, mikä se on! :D
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 15.08.2014 17:53

Yritin liittyä tässä taannoin Suureen Suomalaiseen Kirjakerhoon, mutta siitä alkaa olla jo aikaa 3-4 viikkoa eikä ole kuulunut mitään.
Ehkeivät ole sitten vain meikäläistä hyväksyneet jäseneksi... :lol:

Muutenkin kyllä kirjojen ostoslista pitenee ja onnistuinpa taas ostamaan yhden Reijo Mäen pokkarin lisää. :)
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 16.10.2014 16:59

^Miten sen kirjakerhon kanssa lopulta kävi? Varmaan siellä on tutkittu tarkkaan sun taustat ja todettu, että on liian riskialtista päästää sut kirjallisuuden pariin. :lol:

Itse olen joskus kauan sitten kuulunut moniin eri kirjakerhoihin, mutta usein oli niin hankalaa tehdä se yksinkertainen toimenpide eli peruuttaa kuukauden kirja, että erosin kaikista. Lisäksi valikoimissa oli aika vähän sellaista mikä itseä olisi kiinnostanut.
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 17.10.2014 20:54

^Kyllä sieltä lopulta kuului. :) Yksi kuukaudenkirja pakettikin jo saapui (muut oon jo perunut) ja kaksi kertaako olen jo muuten tilannut. :D
Eka tilaus osui just syksyn alennusmyyntiajalle - tulikohan sieltä nyt sitten sillon 23 kirjaa. :oops:
Ja nyt sieltä pitäs olla tänään lähetetty tilaus missä on kaksi Tom Of Finland -aiheista ja yksi Grumpy Cat -kirja sekä Kunnaksen seinäkalenteri. :mrgreen:
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 06.11.2014 14:00

^No sä sitten innostuit shoppailemaan kirja-alessa. :D
Osoittautuivatko ostamasi kirjat hyviksi hankinnoiksi? Entä riittävätkö hyllyt? :mrgreen:

Grumpy Cat on kyllä paras. :D Pakko myöntää, että usein samastun kyseiseen karvapalloon, ja joskus näytän valokuvissakin vähän samalta... :mrgreen:
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 07.11.2014 00:12

No tuota, hyllytila alkaa olla hiukan kortilla...
Tai varsinkin tuolla missä on ne lukemista odottavat kirjat... niiden pitäisi olla kaapissa, mutta kaappiin ei enää mahdu joten läjiä löytyy nyt sen kaapiston päältä. :oops:
Osa niistä kirja-alen opuksista oli Reijo Mäen Vares -sarjaa, joista osan olen joskus lukenut mutten muista mitkä ennen kuin sitten joskus aloitan niitä lukemaan sarjana alusta.

Toisen Tom of Finland -aiheisen kirjan ja Grumpy Cat'n ehdein sentään tässä lukea. :)

Tulevia kirjajulkaisujakin alkaa olla ostoslistalla esim. Sentenced-yhtyeestä on tulossa kirja. 8-)

Ja Muumi-kirjat hiukan kutittelee, mutta vielä en ole sortunut. :D Vielä. :mrgreen:

....

Mitäs sie ja muut olette viime aikoina lukeneet?
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 07.11.2014 12:22

^Hyllytilan puute on tuttu asia itsellenikin varsinkin ajoilta, kun omistin todella paljon kirjoja. Nyt käytännönkin syistä, kun nykyinen asunto on pieni, on ollut pakko varastoida kirjoja eri paikkoihin (mm. vanhempien luo) ja luopua osasta. Muutenkin olen siirtynyt vähän minimalistisempaan elämäntyyliin ja pyrin eroon tavaroista siten, että nurkissa ei olisi liikaa turhaa tavaraa pölyttymässä. Kirjahyllyssäkin on pitkään nököttänyt monia kirjoja, jotka olen jostakin joskus saanut tai itse ostanut, mutta jotka ovat jääneet lukematta. Yritän nyt lueskella niitä, ja sitten kun on luettu, laitan johonkin päin kiertoon. Aika harva kirja on kuitenkin sellainen, jonka haluan ehdottomasti omistaa (siis esim. josta tiedän, että tulee luettua useampaan kertaan.)

Mulla on tässä alkanut myös lukuprojekti, jonka aikana yritän aktivoida kielitaitoani sellaisten kielten osalta, joita olen opiskellut ennen, mutta en juuri ikinä käyttänyt. Harmittaa, kun taidot ovat rapistuneet. Siispä lueskelen nyt ranskankielisiä ja ruotsinkielisiä kirjoja. Ruotsinkielisten lukeminen on itse asiassa suht helppoa, mutta kun alkaa lukion ranskantaidoilla lukea ranskaksi jotain romaania, on se jo vähän haastavampaa. :D On itse asiassa aika hauska kokemus lukea kirjaa, kun ehkä kolmasosa joka sivun sisällöstä jää tajuamatta, ja pitää kovasti ponnistella ja yrittää arvailla mitä mikäkin tarkoittaa. En siis katso joka sanaa sanakirjasta. Jos katsoisin, koko hommasta ei tulisi yhtään mitään! :mrgreen: Mutta kummasti lukeminen on sujuvoitunut, ja merkityksiä pystyy kyllä yllättävänkin hyvin päättelemään laajemmasta asiayhteydestä. Nyt luen joskus aikoinaan kaverin mulle antamaa Simone de Beauvoirin kirjaa "Mémoires d'une jeune fille rangée" - Meni hetki, että edes tajusin kunnolla mitä tuo kirjan nimi tarkoittaa, kun en tiennyt tuon viimeisen sanan merkitystä. :lol: Tuokin kirja on ollut hyllyssä niin monta vuotta, että ansaitsee vihdoin tulla luetuksi, varsinkin kun se on lahja ranskalaiselta kaverilta, jolle kerran sanoin, että haluaisin opetella ranskaa paremmin lukemalla jotain kirjaa. :)
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Goofy » 17.11.2014 20:13

Kirjat vaan lisääntyy... taas viime yönä tilaukseen lähti kolme. Joista nyt sitten kaksi oli jo Muumeja (toinen tosin koskee Muumeja mm. Arabian mukeissa jne.). Ja sitten piti tietysti Duudsonit-kirja saada. Sekä samaan tilaukseen ihan kiusallakin "Eniten vi tuttaa 2015 -kalenteri". :mrgreen:

Ihan pari kirjaa omistan ja/tai olen lukenut englanniksi. Se on vaan jotenkin hitaampaa lukea enkuksi vaikka sanavarasto alkaa olla ihan mukava, että suurimman osan tajuaa heti ekalla lukemalla.

Parista kirjasta tässä hankkiuduin eroonkin jo. Tiiliskivi-opus maailman eläimistä ja hiukan pienempi kirjanen valtioista jäi kuin vaivihkaa veljen huushollin nurkkaan, kun oltiin nuorimmaisen synttäreillä reilu viikko sitten. :D
50 Amoral
38 Poisonblack
30 Kiuas
27+1 Mors Subita
16 To/Die/For
15+3 Tuohimaa
15+1 Misterer
13 Dead End Scene
13 Tracedawn
12 Wolfheart
11 Ajattara
Goofy
Ylläpitäjä
 
Viestit: 203
Liittynyt: 01.11.2013 02:33
Paikkakunta: Huittinen

Re: Kirjat

ViestiKirjoittaja Lucy » 25.11.2014 17:22

^Sulla sitten kirjoja pukkaa ovista ja ikkunoista. :)

Mulle tuli mieleen eräs huvittava kirjoihin, tai tarkemmin sanottuna niiden paljouteen, liittyvä kokemus. Kerran oli sellainen päivä, että kävin ensin kirjastolla palauttamassa kassillisen kirjoja ja lainaamassa saman verran. Sieltä palatessa menin postiin hakemaan kaksi kirjaa sisältävän paketin. Kun pääsin kotiin ja olin avaamassa sitä kirjapakettia, yksi Amazonin paketti tungettiin vielä samalla hetkellä postiluukusta sisään. :D Oli jokseenkin kirjarikas päivä se. :) Nyt ei ihme kyllä ole mitään tilausta vetämässä, mutta ostettavien lista kyllä pitenee pitenemistään... Jotenkin himoitsen kaikenlaisia tieteellisiä kirjoja, siis sellaisiakin, jotka eivät mitenkään omaan alaan liity. Olisi kiva tietää kaikesta jotain...

Sen em. ranskankielisen kirjan lukemisessa olen päässyt n. sivulle 190... En ole ehtinyt vähään aikaan lukea, mutta eilen taas pääsin parikymmentä sivua eteenpäin. Sivuja on yhteensä 470, joten saapa nähdä ehdinkö sen loppuun vielä tämän vuoden puolella.
Lucy
 
Viestit: 44
Liittynyt: 18.11.2013 18:28

Seuraava

Paluu Muut keräilyt

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron